سر بابی‌چارلتون اسطوره تیم فوتبال منچستر یونایتد درگذشت
سر بابی‌چارلتون اسطوره تیم فوتبال منچستر یونایتد درگذشت
کد خبر: ۱۴۲۷۰۸۳
تعداد بازدید : 35

فوتبال جهان یک به یک اسطوره‌های بزرگ خود را از دست داد و اسطوره بزرگ فوتبال انگلیس و جهان به جمع درگذشتگان مستطیل سبز پیوست. 

سر بابی چارلتون، جوان کمتر شناخته شده‌ای که از حادثه مهیب سقوط هواپیما جان سالم به در برده بود و سال ها بعد به یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های جزیره تبدیل شده بود در 86 سالگی چشم از جهان فروبست.

اسطوره خاطره‌سازی که خاطرات زیادی را برای عاشقان فوتبال رقم زده بود در حالی از دنیا رفت که خود بخش زیادی از خاطراتش را از یاد برده بود.

سر بابی چارلتون متولد 1937 بود که از سال 1956 به تیم منچسترپونایتد پیوست و در دهه‌های 50، 60 و 70 رکورد بیشترین گل زده برای منچستریونایتد را از آن خود کرد. او در سن 17 سالگی فوتبال حرفه‌ای را آغاز کرده بود، 17 سال برای منچستر یونایتد بازی کرد. 

نقطه عطف زندگی بابی چارلتون به سقوط هواپیمای شرکت بریتیش یوروپین ایرویز حامل بازیکنان، مربیان تیم فوتبال منچسترپونایتد در فرودگاه مونیخ برمی‌گردد، حادثه‌ای که در آن تعداد زیادی از بازیکنان منچستریونایتد و دوستان بابی جان خود را از دست دادند. 

در این سانحه هوایی که در ۱۷ بهمن ۱۳۳۶ اتفاق افتاد، 23 نفر از 44 سرنشین هواپیما جان باختند و مابقی مسافران در حالی که به شدت آسیب دیده بودند به بیمارستانی در مونیخ منتقل شدند.

 بابی چارلتون در کنار برخی دیگر از بازیکنان فوتبال مانند جانی بری، جکی بلنچفلاور، دنیس وایولت، ری وود، بابی چارلتون، بیل فوکس، هری گرگ، کنی مورگانز و آلبرت اسکانلون از این حادثه جان سالم به در برد تا سال‌ها بعد به اسطوره فوتبال انگلیس تبدیل شود. 

کسی فکرش را نمی کرد که بازیکن کمتر شناخته شده 21 ساله ای که از آن حادثه دلخراش جان به در برده بود، سال ها بعد به اسطوره فوتبال جزیره و جهان تبدیل شود.

•   بابی چارلتون 17 سال برای تیم منچستر یونایتد توپ زد، رکوردی که کمتر کسی صاحب آن است. 
•  او برای تیم منچستر  ۲۴۹ گل به ثمر رساند و تا سالها رکورد بیشترین گل زده برای شیاطین سرخ را از آن خود کرده بود. 
•  بابی چارلتون که محصول آکادمی منچستریونایتد بود برای این تیم 758 بار به میدان رفت. 
•  او پس از بازنشستگی نیز به مدت ۳۹ سال در پست‌های مدیریتی باشگاه منچستریونایتد حضور داشت.
•  بابی‌چارلتون همراه تیم منچستریونایتد 3 بار قهرمان لیگ جزیره شد و قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا و جام حذفی را هم تجربه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها